?>

Suriye'den Gaziantep adımı: Başkonsolosluk kuracak

Türkiye ile Suriye, 2011’den bu yana süren aranın ardından normalleşme sürecine girdi. Bu kapsamda Türkiye tarafından Suriye'de Şam Büyükelçiliği ve Halep Başkonsolosluğu açıldı. Suriye'de bu nedenle Gaziantep’te yeni başkonsolosluk açmayı planlıyor.

GÜNDEM - 4 ay önce

Türkiye ile Suriye arasındaki ilişkiler, 2011’de başlayan iç savaş nedeniyle 13 yıl süren aranın ardından kritik bir normalleşme sürecine girdi. Dünya Gazetesi'nin haberine göre, Türkiye, Dışişleri Bakan Yardımcısı Nuh Yılmaz’ı Şam Büyükelçisi olarak atadı.

Yılmaz’ın 22 Aralık’ta göreve başlaması beklenirken, Şam’daki temsilciliğin ardından Halep Başkonsolosluğu da yeniden hizmet vermeye başladı. Bu gelişmelerin bir uzantısı olarak, Suriye de ticareti canlandırmak ve konsolosluk işlemlerini hızlandırmak amacıyla yeni bir adım atılacak.

Buna göre, su anda İstanbul’daki Başkonsolosluk üzerinden hizmet veren Suriye’nin, ülkedeki Suriyeli nüfusun yoğunluğu ve ticari potansiyeli nedeniyle Gaziantep’te de bir başkonsolosluk açmayı planladığı öğrenildi.

Ankara’daki Büyükelçilik için çalışmalar ise Suriye tarafının beklenti ve süreci doğrultusunda devam ediyor.

Haftanın Öne Çıkanları

Salgın sinyalleri güçleniyor: Kuş gribi ve iklim tehdidi kapıda

2026-02-06 20:29 - Sağlık

Merdiven inerken, tramvayda denge... Tek ayak üzerinde durmanın şaşırtıcı faydaları

2026-02-06 21:00 - Sağlık

Gaziantep’ten Dünyaya Ahlaki Çağrı

2026-02-08 18:23 - GÜNDEM

Deprem şehitleri kabri başında dualarla yad edildi

2026-02-06 20:53 - GÜNDEM

Bahçede 250, rafta 1600 lira! Paketlisinin fiyatı altınla yarışıyor

2026-02-09 23:03 - EKONOMİ

Ucuz şarjın gizli maliyeti: Performans mı, tehlike mi?

2026-02-09 21:34 - Teknoloji

Dulkadiroğlu’nda Eğitime Güçlü Proje: Eşik Bilgi Yarışması İçin Protokol İmzalandı

2026-02-06 22:17 - Eğitim

Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan, CHP’den istifa ettiğini açıkladı

2026-02-08 22:42 - GÜNDEM

Sütcü’den Genel Kurul Sonrası Birlik Mesajı: “AOSB Tek Yürek”

2026-02-12 14:18 - GÜNDEM

Sütcü; “Seçimin kaybedeni yok, sanayicilerimiz ve Adana’mız kazandı”

2026-02-12 14:39 - GÜNDEM

İlgili Haberler

FİLİSTİNLİ ÖĞRENCİLERİN RESİMLERİ, "MİLLET CAMİİNDE" SERGİLENİYOR

17:22 - GÜNDEM

MOTOSİKLET TUTKUNLARI BİR KEZ DAHA ŞEHİTKAMİL’DE BULUŞTU

16:45 - GÜNDEM

Türkiye’de sıcak hava alarmı: 45 dereceye yaklaşan kavurucu hafta geliyor

16:40 - GÜNDEM

Milletvekili Kılıç, Viranşehir–Kızıltepe Nusaybin İçin Yol Çalışmalarına Start Verildi

16:54 - GÜNDEM

Niğde Belediyesi’nden Bor yoluna 3 yeni yaya üst geçidi

14:41 - GÜNDEM

Günün Manşetleri

FİLİSTİNLİ ÖĞRENCİLERİN RESİMLERİ, "MİLLET CAMİİNDE" SERGİLENİYOR

17:22 - GÜNDEM

MOTOSİKLET TUTKUNLARI BİR KEZ DAHA ŞEHİTKAMİL’DE BULUŞTU

16:45 - GÜNDEM

Türkiye’de sıcak hava alarmı: 45 dereceye yaklaşan kavurucu hafta geliyor

16:40 - GÜNDEM

Gazi Konut Yeni Bahçelievler Projesi ile vatandaşları doğayla buluşturacak

14:35 - GÜNDEM

‘YAZA MERHABA’ KONSERLERİ BAŞLADI

18:09 - GÜNDEM